Radio Chrystusa Króla




Jezuniu Moja Miłości

PIĘKNY WIERSZ O RÓŻANCU

„W małej izdebce, tuż obok łóżka,

Z różańcem w ręku klęczy staruszka

Czemuż to babciu mówisz pacierze?

Bo ja w ich siłę naprawdę wierzę.

 

Wierzę, że te małe paciorki z dębiny

Moc mają ogromną, odpuszczają winy

Gdy zawiodą lekarze, gdy znikąd pomocy

Ja,grzesznik niegodny, korzystam z ich mocy

 

Pierwsza dziesiątka jest za papieża

Niech nami kieruje, Bogu powierza.

Druga w intencji całego Kościoła

Modlitwą silny wszystkiemu podoła.

 

Trzecia za męża, co zmarł i już jest w niebie

A może w czyśćcu, lub większej potrzebie

Czwartą odmawiam w intencji syna…

Przy tych słowach staruszka płakać zaczyna

 

Był dobry chłopak, lecz od ojca pogrzebu

Odwrócił się od Boga, złorzeczył niebu

Nie rozumiał, że Bóg w swojej miłości

Dał wolną wolę dla całej ludzkości.

 

Zaś człowiek dar ten bezcenny i hojny

Zamienił na chciwości, wyzysk i wojny

I teraz, gdy wypadek czy wojenna trwoga

Nie wini siebie, lecz zawsze Boga.

 

Myślałam, że syn, gdy założył rodzinę,

Gdy wziął na ręce swą pierwszą dziecinę,

Zrozumiał swe błędy, cel odnalazł w życiu

Lecz on mimo rodziny, pogrążył się w piciu.

 

Awantury, alkohol, płacz i siniaki

Czemu swym dzieciom los zgotował taki?

Nie było miłości, pieniędzy, jedzenia,

Spokój był tylko, gdy szedł do więzienia.

 

Ja zaś przez lata biorąc różaniec do ręki,

Bogu polecam swych wnucząt udręki,

Lecz syn w nałogu trwał dalej uparty,

Z czwartej dziesiątki robił sobie żarty.

 

„Lepiej piątą odmawiaj sama za siebie

Bo żyjesz tylko o wodzie i chlebie.

Na nic te posty i twoje modły,

Bo los już taki musi być podły.”

Watykan zmienia nauczanie w sprawie kary śmierci. Teraz jest „niedopuszczalna”

BARDZO DOBRZE, ŻE PAPIEŻ SŁUCHA PANA BOGA I NIE POZWALA ZABIJAĆ LUDZI. BARDZO PROSIMY TAKŻE ABY PAPIEŻ FRANCISZEK MÓGŁ NAPISAĆ, ŻE TO ZARZĄDZENIE DOTYCZY TAKŻE ZABIJANIA DZIECI POCZĘTYCH NIENARODZONYCH NIE MOGĄCYCH SIĘ BRONIĆ – „ZAKAZ ABORCJI”. mk

Watykan zmienia nauczanie w sprawie kary śmierci. Teraz jest „niedopuszczalna”

W Watykanie opublikowano opracowane przez Kongregację Nauki Wiary i zaaprobowane rzez Ojca Świętego nowe brzmienie n. 2267 Katechizmu Kościoła Katolickiego na temat kary śmierci.

Oto zmieniony tekst n. 2267 Katechizmu Kościoła Katolickiego w tłumaczeniu na język polski:

Wymierzanie kary śmierci, dokonywane przez prawowitą władzę, po sprawiedliwym procesie, przez długi czas było uważane za adekwatną do ciężaru odpowiedź na niektóre przestępstwa i dopuszczalny, choć krańcowy, środek ochrony dobra wspólnego.

Dziś coraz bardziej umacnia się świadomość, że osoba nie traci swej godności nawet po popełnieniu najcięższych przestępstw. Co więcej, rozpowszechniło się nowe rozumienie sensu sankcji karnych stosowanych przez państwo. Ponadto, zostały wprowadzone skuteczniejsze systemy ograniczania wolności, które gwarantują należytą obronę obywateli, a jednocześnie w sposób definitywny nie odbierają skazańcowi możliwości odkupienia win. Dlatego też Kościół w świetle Ewangelii naucza, że „kara śmierci jest niedopuszczalna, ponieważ jest zamachem na nienaruszalność i godność osoby”[1], i z determinacją angażuje się na rzecz jej zniesienia na całym świecie.

[1] Franciszek, Przemówienie do Papieskiej Rady ds. Krzewienia Nowej Ewangelizacji (11 października 2017).

W zaaprobowanym przez Franciszka liście Kongregacji Nauki Wiary do biskupów czytamy, że papież poprosił o przeformułowanie nauczania Kościoła, tak by lepiej odzwierciedlało rozwój doktryny.

Zgodnie z dokumentem, nawet jeśli w przeszłości kara śmierci była możliwa do zaakceptowania, to obecnie istniejące systemy więziennictwa pozwalają na skuteczną obronę społeczeństwa przed przestępcą. Dzięki temu nie istnieje już konieczność wykonywania kary śmierci. Do tego dochodzi rozwój doktryny o ludzkiej godności, jaką posiadają nawet najgorsi zbrodniarze. Autor listu podkreśla, że nawet w obowiązującym dotąd brzmieniu Katechizm nie uznawał kary śmierci za proporcjonalną karę za poważną zbrodnię, lecz jedynie dopuszczał ją w razie ostateczności.  Kongregacja Nauki Wiary powołuje się również na wypowiedzi Jana Pawła II, Benedykta XVI i Franciszka przeciwko karze śmierci. Podkreśla jednocześnie, że na władzach publicznych wciąż ciąży obowiązek ochrony życia obywateli. Źródła: KAI/press.vatican.va/ncregister.com

Dotychczas paragraf 2267 głosił:

„Kiedy tożsamość i odpowiedzialność winowajcy są w pełni udowodnione, tradycyjne nauczanie Kościoła nie wyklucza zastosowania kary śmierci, jeśli jest ona jedynym dostępnym sposobem skutecznej ochrony ludzkiego życia przed niesprawiedliwym napastnikiem.
Jeżeli jednak środki bezkrwawe wystarczą do obrony i zachowania bezpieczeństwa osób przed napastnikiem, władza powinna ograniczyć się do tych środków, ponieważ są bardziej zgodne z konkretnymi uwarunkowaniami dobra wspólnego i bardziej odpowiadają godności osoby ludzkiej.
Istotnie dzisiaj, biorąc pod uwagę możliwości, jakimi dysponuje państwo, aby skutecznie ukarać zbrodnię i unieszkodliwić tego, kto ją popełnił, nie odbierając mu ostatecznie możliwości skruchy, przypadki absolutnej konieczności usunięcia winowajcy są bardzo rzadkie, a być może już nie zdarzają się wcale”.

https://www.pch24.pl/watykan-zmienia-nauczanie-w-sprawie-kary-smierci–teraz-jest-niedopuszczalna,61958,i.html

Kara śmierci a Katechizm. Komentatorzy o decyzji Watykanu

https://www.pch24.pl/kara-smierci-a-katechizm–komentatorzy-o-decyzji-watykanu,62014,i.html