Radio Chrystusa Króla




Jezuniu Moja Miłości

PIĘKNY WIERSZ O RÓŻANCU

„W małej izdebce, tuż obok łóżka,

Z różańcem w ręku klęczy staruszka

Czemuż to babciu mówisz pacierze?

Bo ja w ich siłę naprawdę wierzę.

 

Wierzę, że te małe paciorki z dębiny

Moc mają ogromną, odpuszczają winy

Gdy zawiodą lekarze, gdy znikąd pomocy

Ja,grzesznik niegodny, korzystam z ich mocy

 

Pierwsza dziesiątka jest za papieża

Niech nami kieruje, Bogu powierza.

Druga w intencji całego Kościoła

Modlitwą silny wszystkiemu podoła.

 

Trzecia za męża, co zmarł i już jest w niebie

A może w czyśćcu, lub większej potrzebie

Czwartą odmawiam w intencji syna…

Przy tych słowach staruszka płakać zaczyna

 

Był dobry chłopak, lecz od ojca pogrzebu

Odwrócił się od Boga, złorzeczył niebu

Nie rozumiał, że Bóg w swojej miłości

Dał wolną wolę dla całej ludzkości.

 

Zaś człowiek dar ten bezcenny i hojny

Zamienił na chciwości, wyzysk i wojny

I teraz, gdy wypadek czy wojenna trwoga

Nie wini siebie, lecz zawsze Boga.

 

Myślałam, że syn, gdy założył rodzinę,

Gdy wziął na ręce swą pierwszą dziecinę,

Zrozumiał swe błędy, cel odnalazł w życiu

Lecz on mimo rodziny, pogrążył się w piciu.

 

Awantury, alkohol, płacz i siniaki

Czemu swym dzieciom los zgotował taki?

Nie było miłości, pieniędzy, jedzenia,

Spokój był tylko, gdy szedł do więzienia.

 

Ja zaś przez lata biorąc różaniec do ręki,

Bogu polecam swych wnucząt udręki,

Lecz syn w nałogu trwał dalej uparty,

Z czwartej dziesiątki robił sobie żarty.

 

„Lepiej piątą odmawiaj sama za siebie

Bo żyjesz tylko o wodzie i chlebie.

Na nic te posty i twoje modły,

Bo los już taki musi być podły.”

Synod Młodych: grupa kierowana przez kard. Cupicha chce uznania „innych form rodziny”

Według portalu LifeSiteNews, grupa, której przewodniczył w obradach kard. Cupich zakwestionowała dotychczasowe nauczanie Kościoła dotyczące rodziny. Miała to uczynić używając w podsumowaniu sformułowania „inne formy rodziny”, które Kościół powinien zaakceptować.

Na Synodzie poświęconym młodzieży i kryzysowi powołań zakończono prace w małych grupach, w których debatowano nad najpilniejszymi kwestiami stanowiącymi wyzwania dla współczesnego Kościoła. W podsumowaniu grupy B kierowanej przez kardynała Cupicha pojawiły się wątpliwości co do tradycyjnego rozumienia rodziny.

W tekście zawarto określenie „inne formy rodziny”, jednak nie sprecyzowano dokładnie o jaki model chodzi. Dodatkowo, zaznaczono potrzebę Kościoła dla uznania takich form: „Czy kościelna władza wymaga od biskupów i księży aby głosząc Ewangelię jednocześnie kwestionowali, że to też są rodziny? Czy może Kościół wymaga od nas byśmy byli przy każdym młodym człowieku bez względu na to w jakiej sytuacji życiowej się znaleźli? Czy nie jest możliwe abyśmy zaakceptowali i poszanowali model rodziny w jakim młoda osoba się odnalazła przy jednoczesnym głoszeniu dla niej Ewangelii?”.

W grupie A, hierarchowie przedstawili swoje wątpliwości co do tekstu Instrumentum laboris, synodalnego dokumentu roboczego. Ich zdaniem zawarto w nim za mało odniesień do Chrystusa jako naszego jedynego źródła szczęścia i zbawienia oraz uwypuklono, że w dokumencie nie ma słowa o czystości.

W grupach gdzie dominowali hierarchowie z Niemiec, Francji czy Hiszpanii przedstawiono postulaty dotyczące „uaktualnienia” nauki Kościoła o seksualności. Zaznaczono, że młodzi ludzie mają prawo popełniać błędy i duchowni powinni im towarzyszyć bez okazywania nagany. „Wrażliwy Kościół to taki, który towarzyszy pomimo błędów, bez narzucania, zabraniania czy wymagania…” – napisano w podsumowaniu.

Zdaniem reporterów LifeSiteNews, wygląda na to, że postulaty młodzieży zwracającej się ku tradycyjnej formie pobożności i nauczaniu Kościoła przeszły na Synodzie bez echa. Żadna z dziewięciu grup nie wspomniała o zwrocie młodych ku tradycyjnej liturgii, Matce Bożej czy nawet o świętych będących wzorcami do naśladowania na drodze ku świętości.

Źródło: lifesitenews.com

https://www.pch24.pl/synod-mlodych–grupa-kierowana-przez-kard–cupicha-chce-uznania-innych-form-rodziny,63418,i.html